لوله كاروگيت هلدينگ صنايع برتر

۸ بازديد

لوله كاروگيت

 

لوله كاروگيت سايز كوچك را مي توان در كاربردهاي آشنا مانند لوله زهكشي كه براي حمل رواناب از ناودان هاي روي لبه بام خانه استفاده مي شود، مشاهده كرد. لوله هاي سايز بزرگتر به عنوان زهكش طوفان و آبچكان زير پل ها و كنار جاده ها استفاده مي شود. انعطاف پذيري لوله كاروگيت باعث مي شود كه براي مصارف مختلف مناسب تر از لوله صاف صلب باشد. درجه راه راه با ارتفاع برآمدگي ها اندازه گيري مي شود. هرچه اين عدد بيشتر باشد، لوله انعطاف پذيري بيشتري دارد. 

ساختار لوله كاروگيت مدفون تا حدي توسط خاكي كه آن را احاطه كرده است پشتيباني مي شود. فشار خاك باعث ايجاد فشار در اطراف محيط لوله كاروگيت مي شود و در واقع تنش وارده بر آن را كاهش مي دهد. انعطاف پذيري بيشتر با عملكرد بهتر در طول عمر نصب مرتبط است. كاربردهاي درون زميني پرهزينه و زمان بر هستند، بنابراين لوله كشي كه عمر مفيد نصب را افزايش مي دهد بسيار مهم است. لوله كاروگيت به طور معمول براي عمر مفيد 50، 75 يا حتي 100 سال يا بيشتر رتبه بندي مي شوند.

براي كاربردهايي كه مستلزم دفن شدن لوله كاروگيت و مقاومت در برابر شرايط محيطي است، ملاحظات بيشتري بايد در نظر گرفته شود. pH خاك و مقاومت الكتريكي براي لوله كاروگيت مرتبط است. يا pH و مقاومت بايد در محدوده مناسب قرار گيرند، يا لوله كاروگيت بايد پوشش داده شود تا سطوح را تحمل كند. پوشش هاي معمولي براي لوله كاروگيت شامل گالوانيزه روي، آلومينيوم، پليمر و آسفالت است. لوله كاروگيت مي تواند محدوده pH بسيار وسيع تري را تحمل كند و رسانايي ندارد. مقاومت الكتريكي يك عامل نيست.   

لوله كاروگيت مي تواند اصطكاك را در داخل لوله ايجاد كند يا زباله ها را در برآمدگي ها به دام بيندازد. در برخي از كاربردها، پوشش يا آستر مي تواند جريان مواد را از طريق لوله بهبود بخشد. لوله كاروگيت را مي توان به صورت موج دار در بيرون و صاف در داخل ساخت. 

قطعات لوله كاروگيت با روش هاي مختلفي به هم متصل مي شوند. برخي از لوله ها با اتصالاتي به نام توپ و اسپيگوت در دو انتهاي يك بخش ساخته مي شوند. بخش ها با يك واشر براي آب بندي لوله در كنار هم قرار مي گيرند. بخش هاي لوله كاروگيت را مي توان با استفاده از باندهاي اتصال با واشر يا بدون واشر به هم متصل كرد. لوله كاروگيت را مي توان در طول هاي طولاني توليد كرد و به صورت رول به محل نصب تحويل داد. بخش ها فقط در صورت لزوم بريده مي شوند تا تعداد اتصالات به حداقل برسد.

استفاده از اين لوله براي زهكشي زيرسطحي با استفاده از لوله سوراخ دار انجام مي شود . سوراخ ها اجازه مي دهد تا رواناب به خاك هاي اطراف نفوذ كند. براي جلوگيري از نفوذ خاك، ممكن است با پارچه مشبكي پوشانده شود كه اجازه مي دهد مايع از لوله خارج شود اما از ورود خاك و زباله جلوگيري مي كند.

لوله كاروگيت در مقابل مارپيچ 

امكان ديگر براي توليد لوله كاروگيت با قطر بسيار بزرگ براي كاربردهاي بدون فشار، ايجاد ديواره لوله با سيم پيچي مارپيچ پروفيل هاي پلي اتيلن اكسترود شده است. اين نوع لوله معمولاً براي فاضلاب با قطر زياد و زهكشي آب استفاده مي شود زيرا امكان توليد لوله كاروگيت با قطرهاي 3000 ميلي متر به بالا را با هزينه ابزار نسبتاً كم فراهم مي كند. در فرآيند سيم پيچي لوله مارپيچي، اكسترودر معمولاً روي يك كالسكه متحرك قرار مي گيرد كه روي ريل در امتداد سنبه مارپيچي حمل مي شود. به دليل حركت دستگاه كالسكه روي ريل ها نسبت به دستگاه سيم پيچ سنبه، سيم پيچي مارپيچ لوله توليد مي شود. اكسترودر با استفاده از هندسه هاي مختلف قالب پروفيل مي تواند تقريباً هر نوع پروفيلي را با ضخامت ديواره هاي مختلف به طور مداوم يا در چند لايه اكسترود كند. اين نوع توليد به ويژه براي توليد لوله هاي با قطر بسيار بزرگ در اندازه هاي دسته اي كوچك و يا ابعاد به ندرت درخواستي (ابعاد بيش از 1000 ميلي متر) مناسب است. طول استاندارد 6 متر يا كمتر است كه با حداكثر طول سنبه تعيين مي شود. اغلب لوله ها با سوكت يا لوله براي اتصال راحت تر لوله ها توليد مي شوند. همچنين امكان قرار دادن آرماتورهاي فلزي (معمولاً سيم هاي فلزي) وجود دارد. جدي ترين عيب طراحي اين لوله، خط جوش مارپيچ پيوسته است كه استفاده از آن را به كاربردهاي فشار داخلي كم محدود مي كند. اغلب لوله ها با سوكت يا لوله براي اتصال راحت تر لوله ها توليد مي شوند. همچنين امكان قرار دادن آرماتورهاي فلزي (معمولاً سيم هاي فلزي) وجود دارد. جدي ترين عيب طراحي اين لوله، خط جوش مارپيچ پيوسته است كه استفاده از آن را به كاربردهاي فشار داخلي كم محدود مي كند. اغلب لوله ها با سوكت يا لوله براي اتصال راحت تر لوله ها توليد مي شوند. همچنين امكان قرار دادن آرماتورهاي فلزي (معمولاً سيم هاي فلزي) وجود دارد. جدي ترين عيب طراحي اين لوله، خط جوش مارپيچ پيوسته است كه استفاده از آن را به كاربردهاي فشار داخلي كم محدود مي كند.

هر دو لوله كاروگيت و مارپيچ خواص فيزيكي مشابهي دارند و به خوبي يكديگر را تكميل مي كنند: هر دو انعطاف پذير هستند، سختي حلقه بالايي دارند و ويژگي هاي حمل و نقل خوبي دارند. به همين دليل از هر دو نوع لوله براي مصارف فاضلاب يا آب باران استفاده مي شود و علاوه بر آن در منهول ها قابل اجراست. تفاوت اصلي اين است كه لوله هاي كاروگيت در يك فرآيند پيوسته توليد مي شوند در حالي كه لوله هاي مارپيچي به صورت ناپيوسته در چندين مرحله توليد مي شوند. فرآيند مستمر توليد لوله هاي موجدار امكان توليد لوله هاي سبك وزن را با خروجي بالاتر مي دهد. بنابراين در نرخ توليد متوسط ​​لوله‌ هاي با قطر بزرگ، راندمان خط توليد لوله‌هاي مارپيچي در مقايسه با موج ‌دار پايين ‌تر است. لوله هاي اسپيرال در حال حاضر در محدوده قطر حداكثر 4 توليد مي شوند. 300 ميلي متر مطابق با استانداردهاي بين المللي مانند DIN 16961، ASTM F-894 و EN 13476. مواد اصلي در اينجا نيز HDPE و PP هستند. علاوه بر فاضلاب، سيستم هاي زهكشي در مقياس بزرگ و ذخيره آب آشاميدني، از لوله كاروگيت مارپيچ در ساخت مخازن و به عنوان لوله هاي تهويه استفاده مي شود. توليد كنندگان ماشين آلات پيشرو براي اين فرآيند، شركت هلدينگ صنايع برتر هستند.

حفاظت از آب

حفاظت از آب شامل كليه سياست ‌ها، استراتژي ‌ها و فعاليت ‌هاي لازم براي مديريت پايدار منابع طبيعي آب شيرين، محافظت از هيدروسفر و تأمين تقاضاي فعلي و آينده انسانهاست. جمعيت، اندازه خانوارها و رشد و نمو بر ميزان مصرف آب تأثير گذار است. عواملي مانند تغيير اقليم، فشارها را بر منابع طبيعي آب به ويژه در توليد و آبياري كشاورزي افزايش داده‌است. در حال حاضر بسياري از كشورها سياست‌ هايي را با هدف صرفه جويي در مصرف آب اجرا كرده و موفقيت زيادي كسب كرده‌اند.

اهداف

اطمينان از در دسترس بودن آب براي نسلهاي آينده كه برداشت از منابع آب شيرين در يك اكوسيستم از ميزان جايگزيني طبيعي آن فراتر نرود.

صرفه جويي در انرژي به عنوان پمپاژ آب، تأسيسات و تأسيسات تصفيه فاضلاب مقدار قابل توجهي انرژي را مصرف مي‌كند. در برخي از مناطق جهان بيش از ۱۵٪ از كل مصرف برق به مديريت آب اختصاص داده شده ‌است.

حفاظت از زيست‌گاه كه در آن به حداقل رساندن مصرف آب توسط انسان نه تنها به حفظ زيست‌گاه‌هاي آب شيرين براي حيوانات وحشي و اهلي و پرندگان آبزي مهاجر كمك مي‌كند، بلكه كيفيت آب را نيز حفظ مي‌كند.

استراتژي ‌ها

فعاليت ‌هاي كليدي براي حفاظت از آب به شرح زير است:

استفاده از هرگونه كاهش سودمند براي جلوگيري از اتلاف منابع و از دست دادن آب

جلوگيري از گونه آسيب به كيفيت آب.

بهبود روشهاي مديريت آب

زيست بوم

زيست ‌بوم‌ ها به لحاظ تاريخي شبيه به مفهوم اكوسيستم ‌ها هستند و از مناطق جغرافيايي، عرض جغرافايي، شرايط آب و هوايي مرتبط با محيط زيست بر روي زمين، مانند جمعيت گياهان، حيوانات و شرايط محيط زندگي شان، اغلب به عنوان اكوسيستم ناميده مي‌ شوند. زيست بوم ‌ها بر مبناي عوامل نظير ساختار گياهان (مانند درختان، درختچه ‌ها و گياهان)، انواع برگ ‌ها (مانند ورق ‌هاي عرضي و سوزني)، فاصله گياه (جنگل، جنگل، ساوانا) و آب و هوا تعريف مي ‌شوند. بر خلاف اكوژنزها، زيست بوم‌ ها به واسطه ژنتيك، طبقه‌ بندي يا شباهت‌ هاي تاريخي تعريف نمي ‌شوند. زيست بوم‌ ها اغلب با الگو هاي خاصي از جانشيني زيست ‌محيطي و پوشش گياهي اوج شناخته مي ‌شوند.

اتصالات كاروگيت

در صنعت آب و فاضلاب انواعي از لوله ها و اتصالات موجود است كه بر اساس جنس و كاربردشان متفاوت مي باشند. جنس‌هاي مختلفي از لوله ‌ها و اتصالات مانند پي وي سي كه پلاستيك ‌هاي سفت و سخت را شامل مي ‌شود و از پلي وينيل كلرايد ساخته شده اند  و يا پلي اتيلن پليمري است كه در واحد هاي پالايشگاهي نفت توليد مي شود و به سرعت جاي لوله هاي فلزي و يا سيماني را در صنعت آب و فاضلاب گرفته است. لوله و اتصالات فولادي هم وجود دارد كه به دو صورت درز دار و بدون درز توليد مي گردد. لوله و اتصالات كاروگيت يكي از جديدترين انواع لوله و اتصالات مي باشد كه از جنس پلي اتيلن مي باشد به نام اتصالات و لوله دو جداره نيز شناخته مي شود. در ساخت لوله هاي پلي اتيلني معمولا دو گريد ۱۰۰ و ۸۰ اين پليمر استفاده مي شود. اين جنس اتصالات داراي استحكام بالايي است و لايه داخلي آن صاف و صيقلي و لايه خارجي آن به شكل آجدار مي باشد. اتصالات كاروگيت براي لوله هايي با همين جنس استفاده مي شود  و اين جنس از لوله و اتصالات  به دليل اينكه دروني صاف و صيقلي دارند اصطكاك مايع عبور كننده از داخل آنها بسيار پايين خواهد آمد و سرعت عبور سيال بسيار بالا خواهد بود و اتصالات كاروگيت هم براي همين لوله ها استفاده خواهد شدكه از نظر استحكام و سفتي به لوله ها شبيه خواهد بود و فشارها را به خوبي تحمل خواهد نمود.

لوله كاروگيت 1600 ميليمتر يا لوله كاروگيت 63 اينچ:

 لوله كاروگيت 1600 ميليمتر با سايز داخلي 1600 ميليمتر و قطر خارجي 1800 ميليمتر ميباشد.

لوله كاروگيت 1600 ميليمتر هلدينگ صنايع برتر جهت استفاده در شبكه هاي اصلي فاضلاب، منهول سازي، مخزن سازي، انتقال آب رودخانه ها بصورت ثقلي و زير جاده ها براي رد كردن آب مورد استفاده قرار ميگيرند

قيمت لوله كاروگيت 1600 با توجه به ميزان خاكي كه روي لوله كاروگيت مي آيد، وجود يا عدم وجود بار ترافيك، داشتن كوپلر و واشر يا عدم وجود كوپلر و واشر در شاخه هاي 3 و 6 متري و بصورت كوپلر سرخود و بدون كوپلر با قابليت اتصال جوش اكستروژن در مقاومت هاي 8 و 16 و 31.5 كيلونيوتن توليد ميگردد

اتصال لوله كاروگيت هلدينگ صنايع برتر سايز 1600 مي تواند با كوپلر و يا از طريق جوش اكستروژن و در بعضي موارد الكتروفيوژن باشد.

مقدار بارگيري لوله كاروگيت 1600 ميليمتر در هر تريلي 12 متر طول ميباشد.

عوامل تاثيرگذار بر قيمت لوله كاروگيت

از تاثيرگذارترين عوامل بر قيمت لوله كاروگيت نرخ مواد پلي اتيلن است كه از طريق بورس نيز قابل پيگيري خواهد بود، بنابر اين در زمان هايي كه نرخ ارائه شده در بورس داراي نوسانات شديد است نمي توان قيمت ثابتي را تعيين كرد ناگفته نماند كه مواد اوليه توليد نيز تاثير زيادي بر قيمت لوله كاروگيت دارد، همچنين نوع و ميزان مواد مصرفي به كار گرفته شده طي مراحل توليد بر قيمت لوله كاروگيت تاثير مي گذارد. محل توليد لوله ها نيز بر قيمت تاثيرگذار است كه محصولات ارائه شده در مجموعه هلدينگ برتر در بهترين محل ممكن و طبق استانداردهاي تعيين شده توليد و عرضه مي گردند. سايز لوله هاي كاروگيت و فشار تحمل بار كه هم از بعد داخلي و هم از بعد خارجي مورد توجه قرار مي گيرد هم بر قيمت اين لوله ها تاثيرگذار است.

جهت كسب اطلاعات بيشتر به صفحه https://holding-bartar.com مراجعه نماييد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد